$

اگر میخوای فارکس رو اصولی یاد بگیری ،جای درستی اومدی

تحلیل تکنیکال و نمودارهای مختلف

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های تحلیل بازار مالی است که بر اساس تاریخچه قیمت‌ها، حجم معاملات و شاخص‌های فنی متعدد دیگر، تحلیل و پیش‌بینی در مورد جهت حرکت بازار انجام می‌دهد. این روش به تفصیل روند قیمت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا الگوها و سیگنال‌های مختلفی را که به تصمیم‌گیری معاملات کمک می‌کنند، شناسایی کند.

(Japanese Candlesticks)شمع‌های ژاپنی

شمع‌های ژاپنی یک نوع نمودار است که اطلاعاتی در مورد باز، بالاترین، پایین‌ترین و بسته شدن قیمت در یک بازه زمانی معین را نمایش می‌دهد. هر شمع یک واحد زمانی را نمایان می‌سازد، اجزای یک شمع شامل بدنه و سایه است.
بدنه نشان‌دهنده باز و بسته شدن قیمت در یک بازه زمانی است.
سایه‌ها نشان‌دهنده بالاترین و پایین‌ترین قیمت در یک بازه زمانی است.
شمع‌های ژاپنی می‌توانند الگوها و سیگنال‌های مختلفی از جمله ادامه یا تغییر جهت را نشان دهند

نمودارهای مختلف

(Line Chart)نمودار خطی

این نمودار از خطوطی تشکیل شده است که قیمت پایانی (بسته شدن) را در طول زمان نشان می‌دهد
برای نمایش روند عمومی قیمت به مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار میگیرد، اما اطلاعات دقیق در مورد باز و بسته شدن در هر بازه زمانی ارائه نمی‌دهد.

(Bar Chart)نمودار میله‌ای

این نمودار از میله‌های عمودی تشکیل شده است که قیمت باز، بالاترین، پایین‌ترین، و بسته شدن را نشان می‌دهند.
برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر در مورد باز و بسته شدن در هر بازه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد ، اما گاهی پیچیده به نظر می‌رسد.

هر یک از این نوع نمودارها و شیوه‌ها به معامله‌گران امکانات متفاوتی برای تحلیل بازار فراهم می‌کنند، و انتخاب نوع مناسب بستگی به سلیقه و استراتژی فرد دارد.
تحلیل تکنیکال مبحث های بسیار گسترده ای دارد و روشهای بینهایتی هم برای تحلیل تکنیکال وجود دارد و هرکس با روش مخصوص به خود معامله میکند.
سیستم هایی هم که در سایت تریدر برنده موجود است و برای فروش قرار گرفته تحلیل تکنیکال هست و این سیستم ها یا درست بگم استراتژی ها توسط خودم پایه ریزی شده و کپی برداری از هیچ کتاب یا آموزشی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *